2010. november 10., szerda

Hé Mr Hóember:-)

Láttam hasonlót külföldi blogban, de nem horgolva és bélelve:-) 5-6 éves méretben készítettem. Először úgy szaporítottam, hogy soronként először minden pálcába 2 erp-t tettem, aztán minden 3., majd 4. szembe...de az nagyon nem jött be, mert hatalmas bőséget adott neki, nem lett egyenletes. Többször visszabontottam, aztán kisakkoztam, hogy úgy feszül ki a legjobban, ha minden szaporítós sor előtt horgolok egy olyan sort, ahol minden szembe 1 erp-t teszek.
Vagyis ezt a sapit direkt egy kicsit nagyobbra csináltam a bélés miatt.
Horgoltam 8 lánc szemet, bezártam a kört, aztán 3 lánc szem magasítás után 11 erp a körbe.
Majd minden szembe 2 erp, utána egy sima sor, majd minden 3. szembe dupla erp...és így haladunk addig, míg minden 5. vagy 6. szembe kell majd szaporítanunk. Ennél a fonalnál - 70 % akril - 30 % gyapjú - 4-es tű - nekem nem kellett többet szaporítanom, hanem egyenesen horgoltam tovább az adott magasságig, majd két rövid pálcás sorral lezártam, úgy, hogy az első sorban minden 10. szemet lefogyasztottam.
A szemeknél nem lánc szemekből csináltam a kört, hanem egy hurokba tettem 12 erp-t és a fonalat meghúzva kört formáltam. Hasonlóképpen jártam el a szájnál is, csak ott 10 rövid pálcával dolgoztam. Az orránál 18 lánc szemet horgoltam, majd folyamatosan fogyasztottam.
Aztán négyrét hajtottam a sapkát, ráfektettem a fehér pamut anyagra, majd kivágtam négy cikkelyt. Összevarrtam és felülről haladva, beleférceltem a sapiba.





6 megjegyzés:

  1. Jajjj de szuper jó:)!!!Ez nagyon tetszik:)!!!
    Régen Én is tudtam horgolni,mára már sajnos elfelejtettem.Fel kellene eleveníteni a dolgokat,mert csupa jó ötleteket lehet Tőled "elcseni":)!!!

    VálaszTörlés
  2. köszi, bátran vágj bele..egy ilyen sapi egy hosszabb film aí tv-ben:)

    VálaszTörlés
  3. Aranyos lett a sapi.
    A leírás nekem olyan mintha valami héber nyelven írtad volna:)Fogalmam sincs mi micsoda...
    :)

    VálaszTörlés
  4. Zsófi, ha szeretnéd, neked leírom magyarul is:-))

    VálaszTörlés
  5. Köszi, éppen most írtam egy kommentet neked:-))

    VálaszTörlés