2011. november 10., csütörtök

Hosszított hurrikán sapi

6-os tűvel kötöttem, Red Heart Romy fonalból.

80 szemmel kezdtem. 2 sima , 2 fordított váltakozásával patent mintát kötünk. Magic loop technikát alkalmaztam ( őszintén nem értem, hogy milyen újfajta találmány ez, mert a körkötőtűs, damil kihúzós körbekötés már ezer éve ismert ) Az eredeti minta szerint 1 szemet szaporít a patent minta után ( így is tettem, amikor a passzentos sapit kötöttem a férjemnek ), de mivel a lányomnak hosszú, sűrű haja van és nem szereti a passzentos dolgokat, ezért 11 szemet szaporítottam. Haladtam körben a 9 sima, 1 fordított mintával, egészen kb 18-20 centiméterig ( a passzét is beleszámolva ).

Itt kezdtem el e fogyasztás,

az első sorban 7 sima, a köv. 2 szemet simán összeköt,1 fordított.. aztán tovább haladtam még két soron át, így az első kör fogyasztása után 8 sima, 1fordított

a negyedik sorban 6 sima, 2 összeköt,1fordított, aztán még 2 kör, a fogyasztásnak megfelelően 7 sima, 1 fordított,

aztán újabb fogyasztás 5 sima, 2 összeköt, 1 fordított, szintén haladunk még 2 soron keresztül

6 sima, 1fordított

újabb fogyasztás 4 sima,2összeköt, 1 fordított - két sor fogyasztás nélkül = 5 sima, 1 fordított

3 sima, 2 összeköt, 1 fordított..ezután már minden második sorban fogyasztunk, ekképpen

2 sima, 2 szemet simán összekötünk, 1 fordított; 43 szem
3 sima, 1 fordított
1 sima, 2 szemet simán összekötünk, 1 fordított; 35 szem
2 sima, 1 fordított
2 szemet simán összekötünk, 1 fordított; 27 szem
2 szemet simán összekötünk; 19 szem
Aztán addig kötünk össze simán még a meglévő szemeket, míg kb 9 szem marad. A fonalat elvágjuk, a maradék szemeken áthúzzuk. Szorosra húzzuk és rögzítjük. A szálat eldolgozzuk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése