2010. szeptember 12., vasárnap

Babzsák puff









Először is...továbbra is az a véleményem, hogy tényleg az Ikea-ban érdemes anyagot venni. Pár napja ezer üzletet néztem meg és sehol sem volt 2000 Ft alatt vastagabb, szinte elnyűhetetlen vászon. A puff anyagát is ott vettem 990 Ft körül volt métere. A polisztirol gyöngyöcskéket pedig az egyik licitálós oldalról rendeltem, elérhetőségeket megadom, akit érdekel, 2900 Ft körül van egy 5 kg-os zsák és, ami még nagyon fontos, postázzák is. Én eddig valamivel nagyobb zsákot vettem, tavalyi áron is bőven 6 ezer forint felett volt.
Szóval a puffnak nem kell szabás mintát rajzolni. Két kör és egy tégla lap. A kör nálam 45 cm átmérővel bír, a tégla lapot úgy kell kiszámolnunk, a kör kerülete + varrás ráhagyás . A magassága tőlünk függ. Peti méret kb 28 cm magas, míg Marcié 22 cm. A varrás ráhagyást beleszámoltam.
Szükségünk van tehát:
- egyszínű anyagra a belső huzathoz kb. 80 cm-re, valamint egy 25 cm-es nem nyitható húzó zárra
- színes vagy bármilyen erősebb vászon anyagra, figyelve arra, hogy semmiképpen ne legyen rugalmas!! szintén kb. 80 cm-re. Én olyan cipzárt vettem, amit méterben lehet kapni, így majdnem teljesen körbevarrtam. Röltexekben lehet kapni és métere kb. 130 Ft. Kicsit vacakolni kell a kocsi felhúzásával, de nem olyan vészes. 120 cm-t vettem belőle.
És természetesen szükségünk van a polisztirol gyöngyöcskékre.
No, akkor a menet a következő, külső és belső anyagnál egyaránt:
- kiszabjuk a 2x2 kört
- kiszabjuk a 2x oldalsó részt ( tégla lapokat )
- összefogjuk a kört és a tégla lap hosszanti oldalát ( ha mintás az anyag és számít, hogy a minták merrefelé néznek, akkor figyeljünk, hogy ez a rész a puff alján lesz!)
- összevarrjuk a két részt kb. 5 cm-t, majd először a tégla lap hosszanti oldalán varrjuk be a cipzárt, majd a kör szélénél
- ezután összevarrjuk a maradék részt, ami kb 10 cm
- egyszerűbb dolgunk lesz, ha a bevarrott cipzárt nyitva hagyjuk.
- ugyanezt műveletet megismételjük a puff tetején is, értelemszerűen végig varrjuk, hiszen csak alulra kerül bele cipzár
- biztosan marad egy kis felesleges rész a tégla lap két oldalának találkozásakor, mert nem lehet pontosan kiszámolni, hogy mennyi anyagot vesz fel. Ezt egymásra hajtjuk és letűzzük.
- én letűztem a puff alját és a tetejét is, mégpedig az oldal résznél
Miután megvan a külső - belső huzat, megtöltjük a gyöngyöcskékkel a belső részt ( nem sajnáljuk ), becipzározzuk és a külső részt ráhúzzuk:-)
Ha nem érthető valami, akkor majd csinálok rajzokat:-)

11 megjegyzés:

  1. Kedves Annus, a puffok nagyon jók lettek :)!!! Megadnád nekem a polisztirol gyöngyös elérhetőséget?
    Köszönöm, Orsolya
    borsoo.post(at)gmail(dot)com

    VálaszTörlés
  2. Szia, én a vaterán vettem, legutóbb 2500 Ft -ért 250 litert, ami nagyon jó ár!!
    köszi a dicséretet, nagyon kényelmes kis darabok:-)

    VálaszTörlés
  3. Szeretném megkérdezni, hogy ez a mennyiség mennyi babzsák fotelre elég?
    Köszönöm,
    Anna

    VálaszTörlés
  4. Szia Anna, 250 liternyi egy babzsákba simán belemegy. Az én babzsákfotelem kb. 1 éve készült. Akkor ugyanezt a mennyiséget 6050 Ft-ért vettem...

    VálaszTörlés
  5. Szia Anna,
    nagyon jók a babzsákok.
    Add meg kérlek a polisztirol elérhetőséget.
    schwartz.zsuzsa@gmail.com

    VálaszTörlés
  6. Fekete:a Vaterán vettem 2500 F-ért egy 250 literes zsákot.

    VálaszTörlés
  7. Kedves Annus!
    Köszönöm, hogy megosztottad a babzsák puffod elkészítésének menetét!!!
    Ez alapján készítettem karácsonyra az unokaöcsémnek egyet.
    A kérdésem az lenne, hogy amit a vaterán vettél polisztirol gyöngy, 2500Ft/250 liter, az 'rendes' gyöngy, vagy darálék? Én legutóbb 1700Ft-ért vettem 100Liternyi gyöngyöt. De fogyóban van és keresem a következő adagra valót. :) A darálék is megfelelő töltet?
    Egyébként a 45 cm átmérőjű, 28 cm magas puffba nekem 40liternyi gyöngy kellett.
    Még egyszer köszönöm!
    További jó blogolást!
    Vincze Hajni

    VálaszTörlés
  8. Hajnalka, amit a Vaterán vettem, azok a gyöngyök talán egy lehelettel kisebbek, mint a 6000 ft feletti. Teljesen normál gömbölyű, tökéletesen megfelel a babzsákokba!
    Örülök, hogy sikerült megcsinálnod a puffot:-) Mi nagyon szeretjük, állandóan elől van, mert gyakran még a Tv-t is úgy nézzük, hogy a fejünk alatt van..

    VálaszTörlés
  9. Köszönöm!
    Az én ajándékomat is szeretik. :) Bár egyelőre a szülők jobban. ;)))
    Hajni

    VálaszTörlés
  10. Szia! Abban tudsz segíteni, hogy ha mást a teteje/alja és az oldala, akkor mennyi anyagot kell vennem külön-külön. köszi

    VálaszTörlés
  11. Ha a legmenőbb és legkényelmesebb Babzsák keresi, látogasson el a babzsaksziget online áruházunkra. Itt kap egy izgalmas, különböző színű, méretű és alakú babzsákot.
    Babzsák

    VálaszTörlés